PERSBERICHT | PartsPoint Group neemt de Dabeko-vestigingen over

Gepubliceerd door Dabeko
Categorie:

De bekende automaterialengroothandel Dabeko is overgenomen door de PartsPoint Group. Dit betekent dat alle filialen van deze grossier, te weten de vestigingen in Dalfsen, Coevorden, Drachten, Groningen en Assen zelfstandig en onder eigen naam gaan opereren binnen de PartsPoint Group. Alle ruim 100 Dabeko-medewerkers zijn door de PartsPoint Group overgenomen.

Dabeko neemt in het noordoosten van Nederland een sterke marktpositie in: de grossier is toonaangevend in de handel van banden, automaterialen en logistieke dienstverlening. Het management van de Dabeko-bedrijven blijft in dezelfde handen. Het succesvolle management, in handen van Anton van der Kolk en Remco Kemerink, kan haar beleid voortzetten. Zij kunnen met een hoge mate van onafhankelijkheid de bedrijven blijven aansturen.

Anton van der Kolk (Dabeko): “We hebben goed nagedacht over onze positie in deze consoliderende markt. We doen er goed aan Dabeko aan te sluiten bij een krachtige partner: met de PartsPoint Group hebben we een “goed huis” voor ons bedrijf en een uitstekend werkgever voor onze medewerkers gevonden. Binnen de PartsPoint Group behoudt Dabeko haar eigen gezicht en waarden.”

Remco Kemerink (Dabeko): “In de toekomst zullen we in staat zijn onze klanten nog beter te bedienen met een enorm assortiment automaterialen, banden, marketingconcepten, technische ondersteuning (o.a. Tech360) en innovatieve concepten (o.a. telematica).”

Cor Baltus (CEO PartsPoint Group): “Met de Dabeko-groep versterken we ons netwerk in het noordoosten van Nederland aanzienlijk. Al jaren is dit een toonaangevend grossier die onderdelen over de gehele breedte biedt. Bovendien is er veel kennis van de internationale bandenhandel, mede door de deelname in Tyrenet. Het bedrijf is gezond en beschikt over veel verkoopexpertise. Dabeko heeft voor haar klanten een sterk logistiek model opgezet; deze kennis komt nu ook ten goede aan het gehele PartsPoint-netwerk. Door de aanzienlijke omzettoename draagt deze overname ook bij aan onze schaalvergroting. Mede hierdoor zullen onze investeringen in onze logistiek (o.a. het nieuwe DC in Ede), automatisering en assortiment nog beter gaan renderen.”

_______________________________________________________________________________________

Over PartsPoint
PartsPoint Group (Ede) is actief in de distributie en verkoop van auto-onderdelen en -accessoires. Het bedrijf is onder meer eigenaar van AD Nederland en de grossiersketens Brezan, Staadegaard Automotive en Technische Centrale. PartsPoint is zelf onderdeel van de AutoBinck Group. Deze telt 2.700 medewerkers. De jaaromzet bedraagt ruim een miljard euro, waarmee zij tot de twintig grootste automotive groepen in Europa behoort. www.PartsPoint.com

v.l.n.r. Remco Kemerink, Anton van der Kolk, Cor Baltus, Johan van Veldhuisen